سئو و بازاریابی دیجیتال

سئو، سئو سایت، آموزش سئو

سئو و بازاریابی دیجیتال

سئو، سئو سایت، آموزش سئو

پیوندهای روزانه
پیوندها
  • ۰
  • ۰

پلاسما حالت چهارم ماده است، یعنی اگر به ماده در حالت گاز گرما داده شود، اتم‌های سازنده گاز از مدار خود خارج شده و به راحتی جریان برق را از خود عبور می‌دهند. در حال حاضر هم یکی از تکنولوژی‌های تلویزیون در بازار تلویزیون‌های پلاسما هستند.  این اسم هم به دلیل وجود گاز پلاسما در پنل این نوع تلویزیون روی آن‌ها گذاشته شده است.

ما در ادامه قصد داریم اطلاعتی درباره این نوع از تلویزیون‌های موجود در بازار به شما بدهیم. به همین جهت در ادامه به بیان پرسش‌هایی در ارتباط با این نوع تلویزیون‌ها و بیان جواب آن‌ها خواهیم پرداخت. برای اطلاع از آنان می‌توانید ما را در ادامه همراهی کنید.

معرفی تلویزیون‌های پلاسما

همانطور که بیان کردیم به علت استفاده از گازهای پلاسما این اسم روی این تلویزیون‌ها گذاشته شده است، اما نحوه کار تلویزیون پلاسما همانند نحوه کار لامپ‌های نئونی و فلورسنتی است، یعنی جریان برق با سرعت از داخل گازهای نئون یا زنون عبور می‌کند و لامپ خاموش یا روشن می‌شود.
در هر پیکسل تلویزیون پلاسما، مقدار معینی گاز نئون یا زنون و مواد شیمیایی فسفری قرار دارد. زمانی که الکتریسیته از پیکسل‎‌ها عبور می‌کند گازها نور نامرئی فرابنفش تولید می‌کنند. این نور نامرئی بعد از برخورد با پوشش فسفری، به نورهای قرمز، آبی و سبز تبدیل می‌شود.

تلویزیون پلاسما

تلویزیون‌های پلاسما چقدر عمر می‌کنند؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که درباره خرید هر نوع تلویزیونی به عنوان اولین  سوال ذهن اغلب افراد را درگیر می‌کند طول عمر آن‌ها است، زیرا قیمت تلویزیون‌ها بالاست و باید به هنگام خرید خیلی دقت داشته باشید که تلویزیون خوب و باکیفیت خریداری کنید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن دقت کنید، همین طول عمر آن‌ها است. باید بگوییم طول عمر تلویزیون‌های پلاسما نسبت به سایر تلویزیون‌ها که از تکنولوژی‌های دیگر بهره برده‌اند بسیار بیشتر است. حتی شما می‌توانید با روش‌های مراقبتی طول عمر تلویزیون‌های خود را حتی بالاتر هم ببرید.

مصرف برق تلویزیون‌های پلاسما چقدر است؟

در این نوع تلویزیون‌ها به دلیل اینکه نرخ بروز رسانی و روشنایی در آن‌ها بالاتر است به همین دلیل هم مصرف برق بیشتری دارند. به همین دلیل اگر می‌خواهید مصرف برق کمتری داشته باشند، باید در زمان‌های خاصی از روز از آن‌ها استفاده کنید و در تمام ساعات شبانه روز آن‌ها را روشن نگذارید.

اقدامات دیگر برای کاهش مصرف برق تلویزیون‌های پلاسما عبارتند از:

  • تلویزیون‌ را به طور متوالی روشن و خاموش نکنید.
  • وقتی قصد دارید به مدت طولانی از تلویزیون استفاده نکنید، حتما دو شاخه آن را از پریز برق جدا کنید.
  • میزان نور، صدا و کنتراست تصویر را کاهش دهید.
  • در زمانی که از تلویزیون استفاده نمی‌کنید آن را خاموش کنید.

تکنولوژی پلاسما چه معایبی دارد؟

  • مصرف برق بالا
  • هوشمند نبودن
  • روشنایی و کنتراست کم
  • وزن بالا تلویزیون
  • ظرافت و زیبایی کمتر نسبت به تلویزیون‌های نسل جدید
  • ثر سوختگی در تصویر

آیا تلویزیون پلاسما در حین کارکردن گرما تولید می‌کند؟

در این نوع از تلویزیون گاز پلاسما شارژ شده و باعث می‌شود که تصاویر تولید و به صفحه نمایش ارسال شوند. شارژ گاز پلاسما بعد از مدتی باعث ایجاد گرما می‌شود. به صورتی که اگر بعد از چند دقیقه به صفحه نمایش تلویزیون دست بزنید، گرمای صفحه نمایش و تلویزیون را احساس می‌کنید. حتی اگر دستگاه را روی دیوار نصب کنید، به علت اینکه جریان هوا پشت آن وجود ندارد حتی دستگاه شما گرم‌تر هم خواهد شد.

آیا نصب تلویزیون روی دیوار روی کیفیت آن تاثیر می‌گذارد؟

امروزه با توجه به اینکه فضای خانه‌ها کوچکتر شده است، اغلب تمایل دارند که تلوزیون‌های خود را روی دیوار نصب کنند. یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن شما را هم درگیر کرده باشد، کاهش کیفیت تصویر آن هنگام نصب روی دیوار است، زیرا در بعضی از تلویزیون‌ها فقط تصویر از روبرو واضح ست و با تغییر ارتفاع و زاویه، وضوح تصویر پایین می‌آید. خوشبختانه باید بگوییم این مشکل در تلویزیون‌های پلاسما به ندرت دیده می‌شود، زیرا این تلویزیون‌ها از زاویه دید گسترده‌ای برخوردار هستند و از هر زاویه و ارتفاعی امکان نمایش تصاویر باکیفیت را دارند.

آیا از تلویزیون پلاسما گاز نشت می‌کند؟

یکی دیگر از سوالاتی که اغلب برای کاربران پیش می‌آید آن است که آیا امکان نشت گاز از این نوع تلویزیون‌ها وجود دارد یا خیر؟ برای اینکه به این سوال جواب دهیم باید ساختار پیکسل‌های تلویزیون را برای شما بیان کنیم.
در واقع پیکسل‌ها در تلویزیون از اجزایی به نام گاز پلاسما، فسفر و صفحات شارژ تشکیل شده است. به این پیکسل‌ها سلول هم گفته می‌شود و به طور کامل تمامی آن‌ها مهروموم شده‌اند و امکان نشت گاز و مواد دیگر از آن‌ها وجود ندارد. همچنین بهتر است بدانید اگر برای پیکسل‌ها مشکلی به وجود بیاید دیگر امکان تعمیر آن وجود ندارد. در نتیجه بعد از مدتی پیکسل‌ها روشنایی خود را از دست داده و می‌سوزند.

  • ۰۲/۰۶/۲۸
  • علی ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی